MadeTo care
Klant: Motena
Sector: Diensten
Domein: Brand identity
Sector: Diensten
Domein: Brand identity
Brand identity voor Motena, een van de sterkste spelers in de zorgsector van West-Vlaanderen
Wie?
Motena, tot voor kort Zorgbedrijf Roeselare, is een verzameling van verschillende organisaties in Roeselare met de nadruk op zorg: van kinderdagverblijven tot rusthuizen, ontmoetingscentra, diensten aan huis ...
Uitdaging
Het zorgbedrijf miste een overkoepelende visuele identiteit, waardoor mensen dikwijls niet de link legden tussen de verschillende departementen, wat op zijn beurt tot verwarring leidde in de regio. De oplossing? Een nieuwe merkarchitectuur die flexibel was, waardoor de stem van de groep z’n bedrijven en activiteiten kon ondersteunen, maar ook het voortouw kon nemen waar nodig. Verder wou de zorgorganisatie ook een minder regionale naam om voorbij de stadsgrenzen te kunnen blijven groeien.
Oplossing
Er werd een nieuwe naam, brand strategy en een gepaste visuele identiteit uitgewerkt. Zo kreeg Zorgbedrijf Roeselare de naam Motena, van het Japanse omotenashi, ofwel de ultieme gastvrijheid. Een voorbeeld van omotenashi is de buiging waarmee Japanse winkelmedewerkers je begroeten wanneer je een grootwarenhuis binnenkomt. Deze groet vind je terug in het logo van Motena, de letter M. Tegelijk staat het ook voor het kenmerkende persoonlijk contact tussen de medewerkers van Motena en hun klanten. De feloranje kleur weerspiegelt de energie van het bedrijf en geeft Motena een uniek, levendig karakter in een sector waar vooral zachte kleuren als groen en blauw troef zijn.
What is your brand MadeTo do?