​​​​​​​MadeTo inspire

Klant: Conservatorium Kortrijk
Sector: Cultuur
Domein: Brand identity
Branding voor het Conservatorium te Kortrijk.
Brand identity voor het Conservatorium van Kortrijk

Wie?
Het Conservatorium van Kortrijk is een van de meest toonaangevende instellingen voor podiumkunsten in West-Vlaanderen. In 2020 viert de organisatie z’n 150ste verjaardag. Geen beter moment om even terug te blikken, en vooral, te kijken naar wat de toekomst brengt.
Branding voor het Conservatorium te Kortrijk.
Branding voor het Conservatorium te Kortrijk.
Branding voor het Conservatorium te Kortrijk.
Branding voor het Conservatorium te Kortrijk.
Uitdaging
Na al die jaren bruist het Conservatorium nog altijd van ambitie. Het wil nog meer naar buiten komen met z’n activiteiten en een kruisbestuiving stimuleren tussen starters en gevorderden. Een plek zijn, waar jong en oud hun passie kunnen uitoefenen. Van liefhebber tot meerwaardezoeker en aspirant-kunstenaar. Maar hoe slaag je erin om je merk te versterken en op te vallen in een al drukke kunststad?

Oplossing
De nieuwe visie van het Conservatorium, vroeg om een hele nieuwe merkidentiteit. MadeTo werkte een nieuwe huisstijl uit die ruimte laat voor creativiteit, net als de organisatie zelf. Een nieuw logo toont een abstract grafisch embleem dat het gevoel van expressie weerspiegelt. Die expressie komt ook terug in het gebruik van grote gekleurde vlakken met contrasterende typografie. Opvallend, maar toch toegankelijk. De eenvoud van het logo maakt het herkenbaar en inzetbaar in verschillende vormen. Het vrije, creatieve gebruik ervan in verschillende dragers geeft diezelfde dynamiek en expressie weer waarvoor je welkom bent in het Conservatorium.
Branding voor het Conservatorium te Kortrijk.
What is your brand MadeTo do?
Back to Top