​​​​​​​MadeTo engage
Sector: Zorg
Domein: Brand identity
Rebranding voor Therapeutisch Zorgpunt N: een centrum voor kinderen, jongeren en volwassenen

Wie?
Therapie doe je niet alleen. Dat was het vertrekpunt voor het rebrandingverhaal van het therapeutisch zorgpunt in Roeselare dat drie verschillende organisaties onder één dak bracht. Een nieuwe naam was dus welkom en die werd misschien wel hét mooiste woord voor samenhang: N, uitgesproken ‘én’. Want therapie doe je met je ouders, én broer, én vrienden, én familie.
Branding voor spelotheek Goed.
Branding voor spelotheek Goed.
Uitdaging
Maar hoe krijg je dat gevoel van een naam die zo sterk focust op het samen-aspect visueel vertaald?

Oplossing
We kozen ervoor om de N niet alleen als naam maar ook als icoon te gebruiken. Het werd een eenvoudige, herkenbare vorm, met een eigen uniek karakter. Zo is het tweede beentje van de N iets korter dan het eerste, als directe verwijzing naar kind én volwassene. Naast het logo is ook het kleurgebruik een uniek kenmerk van de merkidentiteit. Het samengestelde kleurenpalet telt 18 kleuren. Een samenspel tussen donkere en lichtere varianten geeft de huisstijl een dynamisch en speels karakter. Het logo kreeg dan ook niet gewoon één vaste, unieke kleur. De identiteit draait om het samenspel tussen het hele kleurenpalet, wat meteen ook een metafoor is voor het én-verhaal.
What is your brand MadeTo do?
Back to Top