​​​​​​​MadeTo educate

Klant: Motena
Sector: Diensten en educatie 
Domein: Brand identity
Branding voor kinderopvanggroep Kidz te Roeselare.
Rebranding voor de kinderopvanggroep Kidz

Wie?
Kinderopvang Kidz is een dochteronderneming van zorgbedrijf Motena en telt meer dan 20 locaties met dagopvang, buitenschoolse opvang, themakampen ... 

Uitdaging
Tot voor kort had elke verschillende opvang een eigen naam en communiceerde iedereen in een andere, eigen tone of voice. Daardoor ging voor veel mensen verloren dat ze allemaal tot het overkoepelende Kidz behoorden. Om het merk te versterken en zo elke aparte afdeling te ondersteunen was een nieuwe, algemene identiteit nodig.
Branding voor kinderopvanggroep Kidz te Roeselare.
Branding voor kinderopvanggroep Kidz te Roeselare.
Branding voor kinderopvanggroep Kidz te Roeselare.
Oplossing
We kwamen met het idee van ‘dromenjagers,’ bekende personen uit de geschiedenis die ondanks alle tegenwind nooit gestopt zijn om hun dromen na te jagen. Elke kinderopvang kreeg de naam van een dromenjager die het best bij hen paste. Het hele concept vroeg ook om een visuele identiteit en X ontwikkelde voor Kidz een merkidentiteit die doorgetrokken werd tot in het interieurdesign van elke opvang. Het logo toont telkens een droomwolkje met de naam van een andere dromenjager erin. Elke opvang onderscheidt zich door de naam en visie van deze dromenjager te dragen. Om de merkbeleving compleet te maken, creëerden we ook icoontjes die pasten bij het achterliggende verhaal. Zo kon elke opvang zelf aan de slag om zijn interieur in te kleden met z’n eigen, speelse huisstijlelementen, zonder de link met het overkoepelende Kidz te verliezen.
Branding voor kinderopvanggroep Kidz te Roeselare.
What is your brand MadeTo do?
Back to Top