​​​​​​​MadeTo enjoy
Klant: Julia 
Sector: Voeding en drank 
Domein: Brand identity
Branding voor Julia, een gebrouwen aperitief.
Een unieke tone of voice voor gebrouwen aperitief Julia
Wie?
Julie, de oprichtster van Julia, vond de keuze qua gebrouwen drankjes wat magertjes wanneer ze wou genieten van een aperitief met vrienden. Daarom besloot ze met haar partner, broer en schoonbroer ‘Julia’ op te starten. Het doel? Mensen op een elegante manier verrassen met unieke, gebrouwen aperitiefjes.

Uitdaging
Tijdens de opstart van onze samenwerking verwachtten Julie en Mathieu hun eerste kindje. Met zowel een eerste zaak als een baby in het vooruitzicht kon de merkidentiteit van Julia Belgium niet anders dan rond ‘het leven’ draaien. Het merk moest symbool staan voor liefde en het genieten van het samenzijn. De uitdaging bestond erin om dit gevoel, gemixt met de elegantie van de drankjes, op een visuele manier aan klanten te serveren.

Branding voor Julia, een gebrouwen aperitief.
Branding voor Julia, een gebrouwen aperitief.
Branding voor Julia, een gebrouwen aperitief.


Oplossing
MadeTo werkte nauw samen met de startup om de merkstrategie, visuele identiteit en tone of voice uit te werken. Met een origineel verhaal als vertrekpunt, creëerden we een strategie die hiermee speelt in verschillende categorieën. Elke onderverdeling staat voor een andere levensfase: alles begint met Julia’s eerste creatie The Birth. Toekomstige producten krijgen een plekje in het gamma onder Joy, Rebel of Wisdom. Zo valt bv. het frisse, tweede aperitief Sunny Joy onder het vreugde-segment. Het Rebel-gamma moet dan weer de durvers aanspreken, terwijl Wisdom de thuis wordt voor sterke, vaste waarden. Dat goten we allemaal in een gepaste visuele identiteit, zodat alles, van de etiketten op de flesjes tot het verschillende point-of-salesmateriaal, de drankjes van Julia eruit laat springen in een markt die vooral gedomineerd wordt door de bekende grote spelers.
Branding voor Julia, een gebrouwen aperitief.
What is your brand MadeTo do?
Back to Top